Kedai Maya - Wajib Klik

Friday, March 27, 2009

Buatlah sesuatu untuk dunia tempat tinggal kita. Sokonglah "Earth Hour"


Kawan-kawan semua, bumi ini tempat tinggal kita kan? Tak taulah kalau ada antara kamu ni mempunyai tempat tinggal lain selain bumi ini. Tcr Ain tiada tempat lain lagi untuk tinggal selagi ada nyawa, di bumi inilah tempat berlindung.

Anak cucu cicit piut kita pun pasti akan mewarisi tempat tinggal ini. Jadi bayangkan, bumi yang macam mana yang kita nak mereka warisi??? Oleh itu, Tcr Ain ingin menyeru rakan-rakan semua agar menyokong Program "Earth Hour" dengan mematikan semua lampu elektrik selama sejam mulai 8.30 malam pada 28 Mac 2009. Tidak kira lah, lampu rumah kah, kedai kah, restoran kah... atau bla bla bla... matikan saja ya. Tak lama... cuma sejam saja! Sementara tunggu sejam tu gunalah lampu suluh kah, lampu tenaga solar ka, lampu bateri kah... atau lilin atau pelita... SEJAM SAJA OK!!!. Tindakan ini akan membantu bumi kita daripada pemanasan global akibat penggunaan tenaga elektrik yang berterusan.

Sebagai tanda sokongan anda, sila mendaftar di http://earthhour.org.my/
Selepas kawan-kawan masuk ke laman web berkenaan, kena install Microsoft Silverlight untuk view. Install saja... sure selamat dan sekejap saja. Apa salahnya daftarkan diri kan? Kalau kita boleh spend masa berjam-jam untuk belek e mel, ber-YM, berchatting, update Friendster, Customize Netlog, bla bla bla....atau main permainan komputer kenapa pula tak boleh spend masa seminit untuk mendaftar kan? Tak susah pun, tak rugi setengah sen pun. Daftar yer...?

Sejam terlalu singkat berbanding faedahnya untuk dunia kita yang semakin tua. Lagipun, selama ini kita sebagai manusia sudah cukup teruk mendera "ibu tua" kita ini.

Terima kasih kerana menyertai.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...