Kedai Maya - Wajib Klik

Saturday, February 7, 2009

Cara-cara merakam Gambar di skrin Komputer (Nayan yang ajar-- Thanks..)




Yeyyy... berjaya... seronoknya saya.... Gambar di atas adalah gambar blog lama saya yang satu lagi tu... dan blog Aznil Haji Nawawi..

Saya nak cerita, macam mana saya dapat merakam gambar tersebut. Dah lama saya jeles tengok orang menggambar skrin komputer. Sekarang saya dah tahu... semua ni kerana tunjuk ajar Nayan(Blogger --> http://mohamadnayan.blogspot.com/)melalui internet lar... Terima kasih sekian kalinya Nayan...

Okeh... caranyer.. kita pergi ke skrin yang kita nak gambar, klik PRINTSCREEN (bergantung pada jenis komputer lar kan.. kalu komputer saya ni kena klik FUNCTION + PRINTSCREEN serentak). Lepas tu pergi ke Paint, paste kat Paint. Akan terpaparlah gambar mana-mana skrin yang kita dah gambar tadi. Then save lar gambar tu... Senang kan...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...