Kedai Maya - Wajib Klik

Monday, February 23, 2009

Namanya Exora

Apa Exora tu??? Ni ha... Proton MPV yang baru... Exora namanya.


Exora tu adaptasi daripada nama sejenis bunga bernama Ixora. Alaaa bunga mekar sejambak tu... ada gak yang panggil bunga ni bunga seribu... Ni ha rupa bunga Ixora.

Tapi kalau Exora tu cari dalam kamus... sure tak jumpa maksudnya. Ntah apalah mende Exora tu yer... macam ada iras-iras Ezora dalam drama TV3 tahun lalu juga lar... Mungkin Ixora+Ezora=Exora... He he he... ntah...

Keta ni dah boleh ditempah sejak Sabtu lalu (21 Februari 2009). Tahun ni juga akan dilancarkan. Akak memang minat keta Proton.. Buatan Malaysia la katakan.. Akak patriotik skit...tapi ntah.. napalah bofren Akak kureenggg skit dengan keta Malaysia ni.

Akak kalu boleh nak keta baru...Keta ni sesuai kot. Harga pun bawah RM80,000. Ada 7 tempat duduk. Guna enjin CPS Campro. Lumayan la tu... Nak nak pulak kegawatan ekonomi, kerajaan turunkan kadar faedah pinjaman... Hishhh termimpilah akak malam ni... Mana tidak... keta yang ada tu tak ayu ler... Dah la tu agak kerepot jugak... Kalu dapat akak nak kaler hitam (Tranquilty Black)... Hik hik... berangan! Dah dah dah...

2 comments:

Gee said...

aiiiihhhh susa2 ja ko mo mimpi2 lagi segala...meh cni fon no. dia sa tulung oder...hikhikhik

Tcr Ain said...

no fon ja... amik no akaun sekali lah...Bulih tlg kasi masuk sponsor... hik hik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...