Kedai Maya - Wajib Klik

Sunday, May 10, 2009

Selamat Hari Ibu- Tanpa kamu Permata hatiku... Aku bukanlah seorang Ibu..



Selamat Hari Ibu Sedunia

Sebagai anak... tanyalah hati dan minda sama ada kita selama ini benar-benar menghargai kehadiran seorang insan bernama ibu atau....

Semalam... anak-anakku Ijoi, Iddin dan Surayatul buat kejutan Hari Ibu buatku. Tidak ku sangka sama sekali mereka yang sekecil itu mampu merancang kejutan yang cukup membuatku terharu. Duit poket yang selama ini kuberikan untuk membeli makanan dan keperluan harian mereka di sekolah dikumpulkan untuk membuat "surprise" ini.

Mereka setiap hari kuhantar ke rumah nenek mereka. Ini kerana mereka bersekolah di waktu petang. Aku pula mengajar sebelah pagi... Di rumah nenek mereka, mereka tinggalkan wang yang mereka kumpul beserta nota kepada Mak Cik mereka.

Ini bunyi nota yang ditulis oleh Anak sulungku Ijoi.
" Aunty Cing... Ini ada Ijoi tinggalkan sedikit duit... Ijoi minta tolong Aunty Cing belikan;
1. Coklat,
2. Gula-gula Lolipop
3. Jeli.
Jangan lupa belikan juga kertas balut hadiah... Tolong balutkan ya... Terima kasih sebab tolong Ijoi... Sayang Aunty Cing... Yang benar Ijoi"

Padanlah... semalam... sejak pagi lagi mereka beria-ia benar mengajak ke rumah nenek mereka. Jadi malam semalam.... aku penuhilah hajat mereka. Rupa-rupanya.. inilah sebabnya...!

Air mata tidak dapat ditahan... Terharu sangat..Meskipun hanya pemberian yang mungkin dianggap kecil... tapi maknanya sangat besar bagiku.... semoga kamu anak-anakku dipermudahkan hidup di dunia dan akhirat kelak... Mama sayang kamu semua permata hatiku...

"TIDAK LUPA BUAT IBUKU... SELAMAT HARI IBU. TANPA IBU SIAPALAH AKU..."

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...