Kedai Maya - Wajib Klik

Tuesday, June 15, 2010

PEDOFILIA ADALAH PUNCA KES PENCULIKAN KANAK-KANAK SEPERTI SHARLINIE DAN NURIN

 Imej dapat dari Google Image. Pinjam yer...

Tcr Ain terdengar tentang pedofilia melalui Muzik FM sewaktu memandu kereta tadi. DJ Azura dan Muaz menghuraikan seperti berikut:
1. pedofilia ialah fantasi sex seseorang (biasanya lelaki.. tetapi boleh juga berlaku di kalangan wanita) terhadap kanak-kanak di bawah umur.
2. mereka tertarik dan bernafsu terhadap kanak-kanak kecil sahaja (13 tahun ke bawah), dan tidak pada orang dewasa.
3. dikategorikan sebagai penyakit mental kronik.
4.  pesakit cenderung mengelak daripada bersosial dan mengasingkan diri dari masyarakat
5. boleh jadi tertarik kepada kanak-kanak perempuan sahaja, atau kanak-kanak lelaki sahaja, atau kedua-dua lelaki dan perempuan.

Tindak-tanduk pesakit:
Apabila gangguan mental mereka aktif, mereka akan melakukan perkara-perkara seperti berikut:
   - menanggalkan pakaian mereka
   - memaksa kanak-kanak menyaksikan mereka melakukan onani
   - menyentuh bahagian sulit kanak-kanak
   - memaksa kanak-kanak melakukan hubungan sex dengannya
   - memaksa kanak-kanak menyentuh alat sulitnya

Punca:
1. Keturunan dan pengaruh genetik
2. Pengalaman / penderaan yang sama ke atas mereka di zaman kanak-kanak atau permulaan remaja, dan berkekalan sehingga mereka dewasa

Rawatan:
1. ubat-ubatan
2. kaunseling, atau...
3. Huhhhh.... kebiri saja

Hmmm... Golongan begini amat berbahaya. Rasanya adakah mereka ini akan tampil dengan suka rela untuk meminta rawatan???  Rasanya susah kan? Tcr Ain suka tengok rancangan siasatan kes-kes jenayah di saluran CI, Astro. Di negara omputih banyak kes-kes gini. Yang lebih teruk lagi mangsa dibunuh setelah diajak balik ke rumah dan dirogol.

Menakutkan... Golongan beginilah punca kehilangan kanak-kanak di negara ini, termasuk kes Sharlini, dan Arwah Nurin. Kes begini begitu menyedihkan dan meninggalkan kesan mendalam hati kita semua sehingga bila-bila. Mari sama-sama berdoa untuk semua kanak-kanak yang menjadi mangsa agar ada keadilan untuk mereka. Doakan agar si penjenayah menerima hukuman yang setimpal-timpalnya. Amin....!

Satu lagi info yang nak Tcr Ain kongsikan bersama ialah, Negara Afrika merupakan negara yang mencatatkan kes rogol tertinggi di dunia, iaitu 58 kes sehari di kalangan kanak-kanak, dan seorang wanita dalam setiap 23 saat. Wowwww....!!!  Hisshhhh kat Malaysia ni ramai "Pak Hitam" wooo... Errrr...FIFA World Cup 2010 dibuat di mana yer??. Oh oh...

CEK INI JUGA : KES PENCULIKAN JAYCEE LEE DUGARD OLEH PEDOFILIAN

11 comments:

MsXeRoZ Nicole said...

Yer...menakutkan.. tak selamat lagi kalau biarkan budak budak main kat luar!

Nina Nurziana said...

haih.. mcm2.. ~

nesca said...

pedoooooooooooooooo!!!!! selalu panggil member yang suka usha dak2 skolah camtu hehe

Gee said...

kong hajo bah mnusia pedo ne..bagus kas clorox tu brg drg..pastu ptg2 buang d laut...baru tau

Kancilbiru said...

ee takutnya...simpang la jadi kat sedara kita..huhuhu

KIDbrush® said...

rawatan no 3 haku bantah sket... sepatutnya, MATIKAN pucuknyaa har har har


KiD :( seb baek haku x songsang cenggitu!!

TcRaiN said...

Tapi orang Pedofilia ni pun asalnya merupakan mangsa juga. Tak boleh dibiarkan hidup bebas. Kasi penjara sama dia!

afiq azis said...

saya tak tahu, tapi juga seorang pedofilia rasanya tapi saya ingin mendapatkan rawatan, boleh tak bgtahu saya mana nak dpt rawatan ni... bkn apa, saya tak sukalah mendapat dosa apabila terlalu taksub dengan budak pompuan ni, err boleh saya copy ini utk saya jdkan crita dlm blog saya, dan juga untuk saya jadikan pedoma, kalau diberi izin... lagi 1, disebabkan saya ini pedofilia, saya juga nak bg 1 lg punca iaitu perempuan yg sama baya tidak ingin jdkan saya ini sebagai kekasihnya, itulah yg membuatkan saya ni menyukai budak pompuan...

TcRaiN said...

ORANG PEDO TIDAK AKAN MENGAKU DIRINYA PEDO...

Alkisahmusimluruh said...

bahaya nye...bole x saya nak copy cite ni nak dimuatkan dalam assigment saya..tq

TcRaiN said...

Alkisah Musimluruh... Saya gembira dapat membantu. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...