Kedai Maya - Wajib Klik

Friday, August 6, 2010

Banci Penduduk dan Perumahan Malaysia 2010 Secara Online.

Cara-cara mengisi borang Banci Penduduk dan Perumahan Malaysia kena ikuti langkah-langkah berikut:
1. Kita perlu mengaktifkan e-census kita terlebih dahulu.
- Untuk mengaktifkan e-census tersebut, hendaklah login ke KLIK UNTUK KE E-CENSUS
- Isikan butir-butir pengenalan yang telah dibekalkan dalam Panduan Mengisi e-census (Dokumen 6) atau Soal Selidik Dokumen 2, muka surat 3). Panduan ini dibekalkan oleh Pembanci, apabila Pembanci melawat ke tempat anda.
 Beginilah rupanya Dokumen 6 dan Dokumen 2 yang dimaksudkan tu 

2.Nampaknya... kita tak boleh buat apa-apalah untuk isi borang banci dalam talian... sehingga Pembanci datang ke rumah kita dan memberi kita kod untuk Dokumen 6 atau Dokumen 2 tu. 

Tunggu je lah... jawabnya... Kalau dah datang pembanci tu... kita boleh buat keputusan sama ada nak isi secara biasa, atau isi sendiri  secara dalam talian....

Terpulang pada individu lah kan? Bagi yang kerja... tak ada sesiapa di rumah di sebelah siang tu... elok isi secara dalam talian. Bagi yang ada masa terluang tu... sambutlah kedatangan pembanci tu dengan baik. Jangan kasi lepas anjing aahh.... Dia hanya menjalankan tugasnya demi bangsa dan negara tercinta!

Hmmm... 22 Ogos ini tempoh bancian akan tamat... Bilalah agaknya Pembanci ni nak datang ke tempat Tcr Ain. Tak sabar rasanya dibanci... Heeee.... Selamat menyambut Bulan Kemerdekaan di Ogos ini...

6 comments:

Ronnie said...

I was not in went Pembanci came...but I don't know how he can fill in the details without us giving him....funny !

Is that called BANCI ???

Tcr Ain said...

Owh... really? How could that happen? I suggest you to make report on this. This is a very serius matter.

suhaisweet said...

Nice one!, Visit my latest, goin' to touch ur heart, hopefully ;D

KIDbrush® said...

huh ai oldredi bancied, ad fess ai tod dey ar jurujual, ai halu shoh shoh ha ha

KIDbrush® said...

plis korek mai inggeris!

Tcr Ain said...

Berus.. if jurujual, is still ok what. If they are perampok or... head hunters...??? Grrrll

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...