Kedai Maya - Wajib Klik

Thursday, June 11, 2009

Kunak oh Kunak... Menanti angin perubahan??

Pintu Gerbang "Selamat Datang Ke Pekan Kunak, Pekan Indah dan Aman"

Kanak-kanak yang riang dan peramah sangat. Sebenarnya fokus utama saya ialah orang yang tengah mandi nun kat bawah jambatan. Kesian kan... gara-gara tak ada air paip.

Longgokan sampah di tebing sungai yang akan mencemar sungai. Hmmm... kenapa buat begini kawan?

Tandas di tebing sungai... Tak terfikirkah akibatnya kepada sumber air anda semua?

Memualkan! Namun...

Air sungai ini jugalah yang dipam naik untuk kegunaan penduduk kampung. Mencuci, mandi, memasak makanan dan minuman... semua guna air sungai ini... Waduh!

Wahai paip air.... sampai bilakah agaknya engkau harus begini??? Kenapa enggan membela nasib mereka??? Sudahlah miskin tidak berharta... kini engkau pula menambah beban dan kedaifan mereka. Engkau ni nama saja paip air... tapi... setitik air pun susah sangat untuk kau beri pada mereka...???

Hmmm paip air pula kah yang harus kena marah? Jadi.... Salah siapa.... salah siapa sebenarnya???

Syurga Tikus di kolong-kolong kedai yang terdapat di Pangkalan. Gambar yang ni... tiada kaitan dengan sungai... cuma ini adalah salah satu contoh bahawa Pekan Kunak sedang Nazak! Mana MDKNK???? Mana...?

3 comments:

nordee said...

pergh...sadisnya

Unknown said...

apa buli bikin...inilah nasib daerah kunak..pemimpin datang dan pergi bersilih ganti namun masalah masih begini..apapun masyarakat di kunak bertanggungjawablah sikit....

Anonymous said...

masalah mcm ni spatutnya ada pihak yg perlu ambil tanggungjawab..pemimpin? kerajaan? masyarakat? suma pun main peranan...aiya,ni la masalah org2 skrg..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...